Известие

Collapse
No announcement yet.

Една игра: Да открием проблема

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    МАП-а какви стойности дава? Закачи един вакуум метър и измери вакума да видим.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #17
      мапа дава скойности преди екуто от 2.1V на малки обороти до 4.8Vна високи,разликите с аутодата са от порядъка на 0.1V което го отдавам на остарялата инсталация

      Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от pe6kata212 Покажи съобщение
        Като начало да поясня,ще има черпене за човека,който успее да разгадае къде е проблема в моята кола.
        Та на въпроса.
        Колата е Алфа Ромео 146 1.6 боксер,която придобих при един бартер,с диагноза непоправима.
        Когато поразпитах за нея до мен дойде информацията,че са сменили скоростите и повече не е пожелала да запали,от там колата обиколила 4-5 "сервиза" в които не успели да я запалят,и всички се отказали от нея като от покойник.
        Обичам такива ребуси и реших да си я направя,съответно се зарових да открия къде е проблема.
        В общи линии се оказа,че не скоростите са сменени,а двигателя,при което е монтиран агрегат от 33ка който е 1.5,но с инжекциона от 146цата.Съответно хол датчика няма какво да чете при положение,че маховика няма зъби,и това го установих като видях,че дупката за хол датчика е пробивана допълнително.Пораженията до този момент бяха пробит кожух на двигателя,и нарязана инсталация от всичките пишман майстори преди мен.
        С две думи смених маховика с такъв от 146 1.4 боксер,кожуха на двигателя,навързах инсталацията и колата запали.Вървеше перфектно на бензин,оправих газта и тръгна и на газ.Карах я на последния трак дей на бензин и колата даде добри времена за кубатурата си,през останалото време се кара на газ като всяка сутрин се пали на бензин и се кара по минимум 10км.
        Такаааа стига с историята й.
        Сега с проблема.
        Колата си вървеше перфектно и на двете горива без никакви проблеми докато не започна да пали много трудно сутрин,като казвам трудно имам в предвид по 15-20 мин въртене на стартер и палене на по един-два цилиндъра,след като запалеше прекъсваше и не работеше равномерно,за сила и ускорение дума да не става,това на бензин,на газ нямаше ядове.Прецених че мотора е взел-дал и реших да го сменя,намерих мотор от 33ка 1.7 с хидравлични повдигачи.Монтирах новия мотор (като казвам мотор имам в предвид само железата,от към оборудване и електроника нищо не е променяно т.е. от 146цата са си)завъртях да го запаля на бензин,но не успях и го запалих на газ.След като запали го обърнах на бензин и заработи отново по същия гаден начин като предишния.Когато е на бензин трудно се развърта и ако успее да стигне до 5000 оборота избухва и започва да си къса гумите преди това е мъртва на 80%. На газ е друга бира върви перфектно върти гуми до трета на мокро,не прекъсва и направо лети.
        Пояснение газовата е най обикновена с електрически изпарител Ловато и оригинална плочка БРЦ има емулатор на дюзите,но няма ламбда емулатор.
        До момента съм изолирал като проблеми:
        Свещи-Денсо иридиум
        Кабели Шампион с 3-4 кОма съпротивление
        Бубините са изправни
        Дюзите са заменени с такива дето работят със сигурност
        Горивната помпа е тествана,на малки обороти 2.5 бара при подаване на газ 3 бара
        ТПСа работи в правилните стойности по аутодата
        Мап сезора също
        Стъпковия мотор работи
        Датчиците за температурата на водата и входящия въздух също са проверени
        Екуто също работи,тествано е с друго няма промяна
        Хол датчика е в изправност
        Ламбда сондата е забила на богата смес,но тя не е определящ фактор в случая.
        Изключвах емулатора за дюзите,промяна нямаше
        При диагностиката се оказа,че проблема за работата е това,че на малки обороти аванса се движи в диапазон от 9 до 21 градуса и то непрекъснато без видима причина.Диаграмата на аванса прилича на кардиограма,при едни и същи обороти.
        Питанката е ЗАЩО по дяволите го прави.
        Мап сензора го тествах като махнах вакума по време на работа и двигателя промени работата си,спря да се форсира или ако го направеше беше много трудно.Премерих стойностите които отчита на входа на Екуто и те са като в аутодатата.

        Хайде дерзайте приятели аз се изчерпах от към идеи.
        Благодаря за всякакви идеи.
        провери регулатора на налягането на бензина като му откачиш вакумчето и видиш да не тече бензин. провери да не смуче въздух от някъде, замени датчика за температурата на двигателя нищо че ти се виждат в ред стойностите, изключи ламбдата. ако не стане и така, пробвай с друга бобина .
        точка

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          замени датчика за температурата на двигателя нищо че ти се виждат в ред стойностите, изключи ламбдата. ако не стане и така, пробвай с друга бобина .
          датчика е сменяван скоро и на диагностиката показваше реални стойтности,с включена и изключена ламбда почти няма разлика,а относно бубините,щеше да има проблем и на газ,а колата не гърми и върви перфектно на газ
          Регулатора ще го тествам след малко

          Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от pe6kata212 Покажи съобщение
            датчика е сменяван скоро и на диагностиката показваше реални стойтности,с включена и изключена ламбда почти няма разлика,а относно бубините,щеше да има проблем и на газ,а колата не гърми и върви перфектно на газ
            Регулатора ще го тествам след малко
            има 2 датчика почти еднакви. единия е слаган на някои 33-ки, другия на всички останали и по каталозите има грешки. прехвърли тоя от другия двигател за пробата и не се предоверявай на аутодатата.
            намери и една бобина да се увериш че твоята е ок.
            точка

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от pe6kata212 Покажи съобщение
              мапа дава скойности преди екуто от 2.1V на малки обороти до 4.8Vна високи,разликите с аутодата са от порядъка на 0.1V което го отдавам на остарялата инсталация
              В аутодата има много грешни неща понякога. Трябва да се внимава да не се вземат данните от там непременно за верни. Измери вакума в манометър.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #22
                Днес отхвърлих няколко от възможните причини.
                Замених МАП сензора с друг промяна няма
                Замених ТПСа с друг промяна няма
                Замених стъпковото моторче с друго промяна няма
                Замених целия дросел с друг промяна няма
                Проверих вакум регулатора работи не изпуска бензин
                Вакума на МАП сензора не съм мерил но смуче здраво и променя работата като го извадя,но НЕ към по добро.
                Емулатора на дюзите го изключвах през захранване,нищо не се случи,ефект имаше като извадих една от буксите и колата почна да работи на 2 цилиндъра,същото се случи като извадих и другата букса.

                Приятели аз и още доста глави се изчерпахме от към идеи,ваш ред е да предлагате

                Благодаря

                ---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:34 ----------

                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                има 2 датчика почти еднакви. единия е слаган на някои 33-ки, другия на всички останали и по каталозите има грешки. прехвърли тоя от другия двигател за пробата и не се предоверявай на аутодатата.
                намери и една бобина да се увериш че твоята е ок.
                Колега аз съм с датчик от 1.4 боксер,който ми е втори и с него мотора си работеше и преди,а относно бубината смятам,че трябваше да имам проблеми и на газ,а то няма.Лошото е,че не мога да си намеря бубини за проба,но за мен не са те,знам ли.
                Last edited by pe6kata212; d.m.y г., 18:44.

                Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                Comment


                • #23
                  провери си захранванията на ЕКУ-то
                  Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
                    провери си захранванията на ЕКУ-то
                    как ще е най удачно,да проверявам по пиновете или?

                    Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                    Comment


                    • #25
                      нещо да не би да имаш проблем със самия бензин или дюзите да са пред задръстване, знам ли и аз....просто нямаше подобно мнение до момента

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от pe6kata212 Покажи съобщение
                        Инжекторното време е коректно с подаването на газта се променя и то.Проблема е с аванса,какво го кара да играе.
                        Ми то като го описваш като че ли не играе, а се е сетнал на някво предварение което изравняваш във високите.
                        Имаш объркани токове - некой токаджия със осцилоскоп да ти хване импулсите към инжекторите, еку и т.н. кое кво подава и какво изпълнява.
                        И тва Нови Искър не беше ли около София - там има много корифеи, питай ги (иначе тъй без парички трудно помагат)
                        Last edited by vlalov; d.m.y г., 20:43.
                        AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от pe6kata212 Покажи съобщение
                          как ще е най удачно,да проверявам по пиновете или?
                          Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от r_s_n_ Покажи съобщение
                            нещо да не би да имаш проблем със самия бензин или дюзите да са пред задръстване, знам ли и аз....просто нямаше подобно мнение до момента
                            Дюзите са сменени с други работещи перфектно и с двата комплекта беше едно и също,относно бензина е пресен,не е стар от лукойл

                            ---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:04 ----------

                            Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщение
                            Ми то като го описваш като че ли не играе, а се е сетнал на някво предварение което изравняваш във високите.
                            Имаш объркани токове - некой токаджия със осцилоскоп да ти хване импулсите към инжекторите, еку и т.н. кое кво подава и какво изпълнява.
                            И тва Нови Искър не беше ли около София - там има много корифеи, питай ги (иначе тъй без парички трудно помагат)
                            Значи аванса играе в диапазон от 9 до 22 градуса при едни и същи обороти,без да влияе на инжекторното време.
                            Относно токаджията,в сряда ще ходя да видиме какво се случва.
                            Нови Искър е бил квартал на София по времето на социализма,но сега сме отделен град,защо ли нямам идея,а за корифеите ги познавам до един,но не са специалисти в една област,а разбират от всичко,мен това не ме устройва,защото проблема ми е конкретен и трябва да си си имал работа с италянки,за да знаеш какво правиш,а не тепърва да ровят из колата.

                            Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                            Comment


                            • #29
                              като си сменил всички тия работи що не сложи и друга бобина. тук управлението е вградено в нея и е възможно там да е проблема.
                              точка

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                                като си сменил всички тия работи що не сложи и друга бобина. тук управлението е вградено в нея и е възможно там да е проблема.
                                От де да знам що аз си мисля,че щеше да има проблем и на газ,а и друг е момента че нямам бубини под ръка за да направя пробата.
                                Някой ако има свалени,работещи бубини и има време нека свирне да опитаме,да видим какво ще стане.

                                Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                                Comment

                                Working...
                                X